Jeszcze 3 lata temu mało kto decydował się na prowadzenie spotkań biznesowych na odległość. Zgodnie z polityką wielu firm podstawą do budowania interesów jest tworzenie relacji poprzez spotkanie w realu. Dlatego spotkania online zazwyczaj były kojarzone tylko z webinarami i szkoleniami. Jednak dzisiaj dla wielu osób spotkania online są na porządku dziennym i nikogo nie dziwią.
Wideokonferencje w ZOOM
Pierwszym narzędziem cieszącym się dużą popularnością jest ZOOM. Jest on wygodny w obsłudze i do zorganizowania pierwszego spotkania wystarczy tylko 15 minut. Pierwszym krokiem jest rejestracja i instalacja ZOOM na swoim komputerze, dzięki czemu mamy możliwość planować spotkania i zapraszać innych uczestników. Dużym plusem ZOOM jest sposób zabezpieczenia spotkania przez nieproszonymi gości. Te opcji ustalamy przy tworzeniu nowego spotkania. Platforma również wyszła naprzeciw osobom, które na co dzień korzystają z poczty na Gmailu, ponieważ mogą wydarzenie zapisywać w kalendarzu Google. W momencie utworzenia spotkania wszyscy użytkownicy otrzymują zaproszenia na spotkanie, które wymagają akceptacji.
Przewaga Google Meet
Firmy korzystające ze służbowej poczty na Gmailu mają dostęp do wielu praktycznych narzędzi jak np. edytor tabel, dokumentów, czy zasób dyskowy. Tutaj nie mogło również zabraknąć opcji przeznaczonej do komunikacji, którą właśnie jest Google Meet. Działa on na podobnej zasadzie jak z ZOOM, lecz tutaj nie musimy nic instalować na swoim komputerze. Od osób korzystających na co dzień z Google Meet otrzymaliśmy feedback, że jest on nawet bardziej intuicyjny i umożliwia prowadzenie dłuższych spotkań niż w darmowej wersji ZOOM. Mimo to oba narzędzia ze sobą współgrają, ponieważ do spotkania zorganizowanego na ZOOM możemy dołączyć za pośrednictwem Google Meet więc tutaj nie musimy wychodzić ze swojej strefy komfortu.